Dagelijkse administratie kan erg veel zijn, een administratie assistent is de ogen en de oren van een bedrijf. Zij zijn bekend met krachtige unieke inzichten over de cultuur in een bedrijf, de prestaties en toekomstige richting.
Deze professionals zijn erg waardevol voor het goed functioneren van een bedrijf, kantoor of team. Voor velen is zo een assistent de eerste externe partij buiten de oprichters om van een bedrijf. Leidinggevenden vertrouwen op de competenties van een assistent, ze verwachten daarbij goed opgeleverd werk.
De vaardigheden die een administratief assistent nodig heeft:
Communicatieve vaardigheden: Assistenten zijn verantwoordelijk voor alle communicatie die managers niet aankunnen. Ze beantwoorden veelal e-mails, telefoneren namens de leidinggevende en communiceren met VIP’s . Ze moeten dus effectief kunnen communiceren, een persoonlijke telefoonmanier hebben en goed zijn in spelling en grammatica.
Organisatorische vaardigheden: Dit is de grondslag van dit beroep. Het houdt in dat je op de hoogte bent van kalenders en agenda’s. Het papierwerk altijd up to date is en er altijd naar de toekomst wordt gekeken, door wat het jou te bieden heeft.
Discretie en eerlijkheid: Het is belangrijk om kennis te hebben van communicatie, strategievaardigheden, kennis van cijfer en andere informatie.
Drive en initiatief: Goede assistent creëren efficiëntie, stroomlijnen activiteiten en kunnen onder andere programma’s implementeren waarvan iedereen profijt heeft.
IT-kennis: Hierbij moet je denken aan kennis van het Microsoft office-pakket en andere tools die gebruikt worden in organisaties.
Het kan erg lastig zijn om de goede persoon te vinden, daarom kunt u het altijd laten doen door een administratiekantoor die kennis van zaken heeft, bijvoorbeeld: Hinloopen Klene. Dit bedrijf is in de regio Berkel en Rodenrijs actief. Voor meer informatie kun je naar hun website gaan: hinloopenklene.nl