Een nieuw product op de markt zetten is een spannende bezigheid, vooral omdat je je bezig moet houden met tal van zaken. Het hele idee is dat je een product op de markt zet dat past bij jouw doelgroep en niet een product dat jij vooral mooi vindt. Want een product dat jij mooi vindt en handig vindt, hoeft een ander nog niet mooi en handig te vinden. Het is belangrijk dat je binnen het traject schakelt met je doelgroep. Alle totaal zinloze producten die ooit op de markt zijn gezet hebben iets gemeen, ze hebben geen onderzoek gedaan. Dat is nu precies waar consultancy binnen de productontwikkelingsbranche naar voren komt. Via deze blog geef ik je inzicht waarin consultancy kan helpen.
Het vinden van doelgroepen en testgroepen
Voor het vinden en opsporen van de doelgroep en testgroepen die jou product uiteindelijk willen gaan gebruiken. De doelgroep is de hoeksteen voor jouw product en is het belangrijkste facet voor het ontwikkelen van nieuwe producten. De doelgroep en/of testgroep gaat namelijk in alle fases de grootste inspraak hebben, zowel in de fase concept design als in de face productontwikkeling.
Het inregelen van verschillende sprints en controle momenten
Wanneer je gebruik maakt van dergelijke doelgroepen en dat adviseer ik zeer zeker is het wel zaak om hier voldoende gebruik van te maken. Wanneer je hier namelijk niet voldoende gebruik van maakt kun je geen of weinig fouten maken tijdens het design en ontwikkelproces en zorg je dus voor een marginale foutmarge.
De marketing
Doordat je tijdens de testfase constant rekening hebt gehouden met de doelgroep en de testgroep is de kans dat je product niet geaccepteerd wordt in de markt en daardoor minder succesvol wordt heel klein. Ook de marketing kun je eerst voorleggen aan de testgroep, accepteer hier niet zomaar alles in. De doelgroep zijn menig is leidend, maar sommige psychologische kaders binnen de marketing zijn keer op keer bewezen op basis van het onbewuste en werken altijd.