Aandachtspunten voor een koffiemachine in de horeca

A

In de horeca is een koffiemachine een cruciale machine. Het is onmisbaar en moet dus naar behoren werken. Wanneer de koffiezet apparatuur niet goed werkt, kan dit meteen herleid worden naar de omzet die dag. Hoe gek het ook klinkt maar koffie is een belangrijk aspect voor elke horeca ondernemer. Het aanschaffen van een koffiemachine is daarom ook niet niks. Het is een heuse investering en zal nog lang mee moeten gaan. Ook moet er rekening mee gehouden worden dat er een professionele koffiemachine aangeschaft wordt die de juist koffie zet. Als u op zoek bent naar een koffiemachine in de horeca, hou dan rekening met de volgende tips:

  • Startende ondernemer?: dan is het aan te raden om eens te kijken of u er een kunt huren voor een bepaalde tijd. Meteen een koffiemachine te halen is een flinke investering. Het is daarom goed om van te voren te proeven hoe de machines werken.
  • Nooit online een machine kopen: een koffiemachine kan zomaar meer dan een fatsoenlijke auto kosten. Een auto koopt u ook niet zo 123 van internet. U gaat eerst kijken hoe dit in werkelijk eruit ziet. Dit raden wij ook aan bij koffiezet apparaten!
  • Design is een aanrader: zorg ervoor dat uw koffiemachine in de horeca opvalt. Het is aanzicht punt die mensen meteen zal opvallen. Het is dan ook aangenamer om een mooie machine te hebben staan dan in plaats van een oude.
  • Minimaal twee groepen voor snelheid: het is makkelijker om een koffiemachine te hebben met twee groepen. Hierdoor kan er sneller en efficiënter gewerkt worden. Wanneer er aan een kant koffie geschonken wordt, kan er aan de andere kant de filter geplaatst worden om schoon te maken. Het biedt dus meer voordelen.
  • Volautomaat of halfautomaat?: de keuze is aan u zelf. U moet in uw achterhoofd houden wat persoonlijk beter staat bij uw onderneming of horeca. Een halfautomaat is gericht op horeca met als doel het serveren van heerlijke koffie. Wanneer dit niet uw doel is, dan is een volautomaat misschien wel de oplossing.