Heb jij een eigen website of webshop, maar wil je hier graag meer uit halen? Dan zijn er een aantal tips die je door kunt voeren, om de gebruiksvriendelijkheid en het conversieratio te verhogen. Belangrijk hierbij is dat je het de bezoeker niet lastig maakt, anders is de kans groot dat je concurrent er met de potentiële klant vandoor gaat. Met de onderstaande drie tips kun je dit voorkomen en haal je meer uit je website!
Tip 1: Analyseer het gedrag van je websitebezoekers
Door je website te analyseren, krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers op jouw website. Dit is waardevolle informatie, welke je kunt gebruiken om meer uit je website te halen. Denk hierbij aan het verbeteren van de informatie, navigatie en conversie. Er zijn veel programma’s die je kunt gebruiken voor een webanalyse, maar de gratis tool van Google Analytics volstaat prima. Hiermee krijg je o.a. inzicht in hoe bezoekers op je website komen, welk navigatiepad zij volgen en wat het conversieratio van verschillende pagina’s is.
Tip 2: Houd je website actueel
Het is belangrijk dat je website actueel blijft. Niet alleen zodat je bezoekers geen verouderde informatie te zien krijgen, maar ook voor je ranking in Google. Google wil namelijk de meest actuele informatie bovenaan weergeven, waardoor actuele websites een hogere positie krijgen in de zoekresultaten. Je kunt je website eenvoudig actueel houden door regelmatig je content te checken en uit te breiden. Een andere manier om je website in beweging te houden is door te bloggen en het plaatsen van acties en aanbiedingen.
Tip 3: Zorg voor meer bezoekers op je website
Zodra je website helemaal goed staat, is de volgende stap het aantrekken van meer bezoekers. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Denk hierbij aan zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), remarketing en social media. Al deze online marketing methodes zorgen ervoor dat je beter zichtbaar bent en bezoekers je online goed kunnen vinden.